originál
: Twilight
autor: Stephenie Meyerová (2005)
překlad: Markéta Demlová (2005)
nakladatelství: EGMONT ČR, s.r.o.
počet stran: 407

Isabella Swanová se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo - až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Milenci však balancují na ostří nože - mezi touhou a hrozným nebezpečím. - za zadního obalu knihy

Na moment, kdy mi do ruky přišla tahle kniha si až moc dobře pamatuji. Pamatuji si, jak o tom všichni mluvili a to bylo v době, kdy už se k nám dostal film! Nijak zvlášť jsem to nevnímala, ale když jsem o prázdninách už podruhé onemocněla, poprosila jsem mámu o zakoupení této knihy. Byla jsem šťastná, když mi ji mamka druhý den přinesla. Začala jsem číst a pokračovala jsem po celou naši dovolenou - protože jsem byla nemocná a moc jsem toho dělat nemohla. Ta kniha mě v tý době opravdu dostala. A pořád dostává. Musím přiznat, že všechny díly ságy můžu číst znovu a znovu. Velký podíl na tom má spisovatelka, která je opravdu jedinečná. Nechápu, jak někdo může psát tak poutavě. Pamatuji si, jak si knihu musela přečíst i mamka, když jsem o tom tak básnila. Dokonce i moje učitelka si knihu přečetla po mém referátu!
Někdo nemá tuhle upírskou ságu rád a neustále se objevuje kritika. Ale Stmívání a další díly budou navždy patřit do mého 'dospívání' a já na to budu moc ráda vzpomínat. Příběh knihy je jednoduchý a první díl tedy Stmívání je snad i nejkouzelnější, protože jde o to poznávání, první dotyky. Kniha pro mě hodně znamená a dokud ti, co kritizují nepřečtou knihu, měli by radši držet tlamičku. :)

100%