originál
: The Hunger games
autor: Suzanne Collinsová
překlad: Zdík Dušek
nakladatelství: Fragment 2010
počet stran: 328

Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit? - ze zadního obalu knihy

Naznačení obsahu knihy je uspokojivé. Ale přejděme k samotnému nápadu knihy. Mně osobně se nápad moc zamlouvá. Je mnohem zajímavější číst o Hladových hrách, kde se všichni zabíjejí a přitom jsou sledování jak v Big brotherovi. Je to vlastně úplně cynický nápad, ale ten příběh je jedinečný. Ovšem již od začátku se dá předpokládat o co půjde. V příběhu na scénu nastupuje silná, nebojácná dívka Katniss a nabídne se dobrovolně do her, aby před volbou uchránila svou mladší sestru. Jasně se dá předpokládat, že tahle dívka bude nejlepší a vyhraje a to i přesto že ten jejich údajný kraj vyhrál jen jednou. Velice stručně zhrnuto. Samozřejmě že tam nesmí chybět ani milostný příběh. Ale tak budiž. Pořád je lepší číst toto než obyčejnou slaďáckou knížku. Mezi námi, hit to rozhodně je a stojí za to si to přečíst. Není to napsané vůbec špatně, moje sestra to naprosto žere, hltá každý slovo. Pro mě osobně to jako zajímavý číst bylo, ale nijak zvlášť mě to neuchvátilo. Po pravdě.. mnohem víc jsem si užila film než knihu. ;) Ovšem to je jenom můj názor. Je to jeden z bestsellerů, tak by tato série neměla chybět ve vaší pomyslné knihovně. :)

75%