Zmizelí

originál: Dissappeared
autor: Colin Falconer (1997)
překlad: Petra Andělová (2010)
nakladatelství: BB/art s.r.o. 2010
počet stran: 367

Na počátku příběhu nás děj zavede do Buenos Aires ovládaného strachem. Dlouholetý vůdce země Juan Perón zemřel a po jeho smrti se moci v zemi chopila vojenská junta. Guerra sucia, špinavá válka, je obdobím, na které se Argentina snaží zapomenout, ale vymazat z historie ji nelze. Nepohodlní a ti, kteří se pouze ocitli v nesprávné chvíli na nesprávném místě, mizejí beze stopy. Je jich přes třicet tisíc. Patří k nim i krásná Rosa, mladá matka dvojčat holčiček, které čeká odloučení a každou jiný osud. doba plná bezpráví a těžko představitelných hrůz je živnou půdou pro nejhorší stránky lidské povahy, ale tu a tam přece jen probleskne to lepší v člověku jako mihotavé světýlko naděje, které se jen pomalu rozhořívá. Do špinavé politické hry, která se odehrává na pozadí osudů obou holčiček, jsou zapojeny tajné služby i vlivná katolická církev. - z bočního přebalu knihy

Co se obsahu na přebalu knížky týče, popisuje nám spíš hrůzu války než děj knihy. Je jasné, že válka a vláda vojenské junty byla jasným podkladem pro knihu, ale já osobně bych si přála, aby nám stručné vyjádření děje řeklo víc. Když jsem si knihu kupovala, určitým způsobem mě zaujala obálka knihy - i to je důležité, aby obálka člověka zaujala. A po přečetní z přebalu jsem se rozhodla, že do toho půjdu. Mnohdy byl děj trochu nudný a zdlouhavý, velice často nesrozumitelný, vzhledem k tomu, že se v knize míchá velké množství příběhů různých lidí. Čím déle knihu ale čtete, tím více se v ní orientujete. Některé pasáže byli naopak zajímavé a poutavé, že jste jen těžko mohli knihu odložit. Celkově to ale můj šálek kávy nebyl, i když... kniha stojí rozhodně za zmínku.

63%