Škola noci 1: Označená

originál: House of night: Marked
autor: P. C. Castová a Kristin Castová (2007)
překlad: Jana Kunová (2009)
nakladatelství: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub
počet stran: 299

Šestnáctiletá Zoey Redbirdová se hádá s rodiči, právě se rozešla s přítelem a poslední, co jí ještě schází, je začít se měnit v upíra. Jenže právě to se stalo a Zoey musí přestoupit na speciální školu pro upíří mláďata. Všechno ale není tak zlé, jak to na první pohled vypadá - upíří dorost přijme novou spolužačku mezi sebe, hodiny nejsou zdaleka tak nudné jako na normální střední a navíc se zdá, že Zoey má schopnosti, o jakých mouhou ostatní jen snít. Jediný, s kým si nepadne do oka, jsou členky elitní školní organizace Dcery temnoty a zvlášť její příšerná předsedkyně Afrodita. Za jejich zdánlivě nevinnými rituály se skrývá něco hodně ošklivého a je na Zoey, aby to zarazila - než někdo přijde o život. - z bočního přebalu knihy

Bylo pro mě poměrně náročné prokousat se začátkem knihy. Hltala jsem písmeno za písmenem, slovo za slovem, abych se konečně dostala na pasáže, kde se 'bude něco dít'. A dočkala jsem se. Knihu jsem přečetla opravdu jedním dechem, protože druhá polovina knihy byla neuvěřitelná. Obdivuju spisovatelku, že to nakonec dokázala napsat poutavě s jednoduchým hlavním příběhem s různými spletitými a napínavými odbočkami a to i přesto, že byla nucena to psát pod tlakem. Líbí se mi nápad toho zvláštního 'upířího internátu', kde se upíří mláďata, kteří se teprve v pořádného upíra mění, učí zvláštním předmětům a rituálům. A pak jsem taky ráda za tu romantickou část, která knihu provází. Ihned jak dočtu hostitele, pouštím se druhého dílu Školi noci a jsem zvědavá, co mě čeká tam. :) Hodnocení je vysoké za to, jak pěkně se kniha četla.

98%