překlad: Anna Školníková (2011)
nakladatelství: BB/art s.r.o.
počet stran: 260

Každý má co skrývat - zejména holky ze třetího ročníku střední školy - Spencer, Aria, Emily a Hanna.
Spencer přebrala kluka vlastní sestře. Aria sní o učiteli angličtiny. Emily se zakoukala do holky, co je na škole nová. A Hanna dělá hrozné věci, aby byla stále krásná.
Jenže od doby, co zmizela jejich kamarádka Alison, skrývají všechny před světem ještě mnohem horší tajemství.
Jak to můžu vědět? Jednoduše proto, že o nich vím všechno - co strašného provedly v minulosti, i jaké pavučinky předou právě teď. Ptáte se, co na tom má zajímat právě vás? Povím vám to. - A. - ze zadního přebalu knihy

Knížku jsem přečetla v celku rychle. Koupila jsem si ji, protože pravidelně sleduji televizní série tohohle. Momentálně si nejsem jistá, jestli se předlohou pro seriál staly knihy, nebo jestli tomu bylo naopak. Pokud znáte seriál a přemýšlíte o přečtení knihy, jděte do toho. Je tam spoustu věcí, které v seriálu nebyly. Spoustu odboček řekla bych. Mě se líbí víc zpracování seriálu než knihy. Bude to zřejmě tím, že jsem viděla prvně seriál a potom až četla knihu.
Když jsem o Roztomilých malých lhářkách uslyšela prvně, naprosto jsem nechápala smysl děje, rozhodně mě to ani nijak nezaujalo. Ale po prvním dílu mě seriál vtáhl dovnitř a knížka se taky moc pěkně čte. Není náročná, je oddechová, ale čtivá. Příběh Arii, Spencer, Hanny a Emily mám moc ráda, chci si zakoupit i další díly a přečíst je. Dá se to nazvat detektivním, romantickým příběhem. Na první pohled nezajímavý, ale nenechte se odradit! Čím déle čtete, tím víc se zajímate o naše lhářky. ;-)
Hodnocení je ale menší, protože seriál mám po pravdě radši.

70%

Pýcha a předsudek (Pride and Prejudice) - Jane Austenová

30. prosince 2012 v 18:17 | Katie.Book
Pýcha a předsudek

originál
: Pride and Prejudice
autor: Jane Austenová (1813)
překlad: Eva Kondrysová (2008)
nakladatelství: LEDA spol. s.r.o.
počet stran: 399

Není pochyb o tom, že hrdinkou románu Pýcha a předsudek, Lízinkou, je sama Jane Austenová. Přestože prožila tak typicky nekonfliktní život (nikdy se neprovdala a jediné nabídnutí k sňatku prý během hodiny odmítla), neodráží se v jejím díle žádná osudová hořkost. Zdá se, že se ze své pozice dcery bez věna, a tudíž dívky bez zvláštních šancí na lepší sňatek, spíš nesmírně bavila - asi jako člověk, který v divadle sleduje zábavnou komedii. Přidáním ironického podtextu posunula románovou tvorbu ze sfér naivního realismu o několik generací dopředu. Víc než půldruhého století je doba, která dovedla pohltit stovky literárních děl, jimž se při zrodu prorokovala nesmrtelnost; a byla to síla s daleko efektnějšími a vzrušivějšími náměty než Pýcha a předsudek. Jemné kouzlo Jane Austenové má svůj stálý vděčný okruh čtenářů a každá nová generace autorčin odkaz objevuje po svém, v nových barevných odstínech v novém lesku. - ze zadního přebalu knihy

Nikdy na knížce nenajdete absolutně vůbec žádný popis děje, tedy toho, co je v knížce obsaženo. Tohle ale nemohu hodnotit záporně, protože není člověka, který by Jane Austenovou jako veleváženou spisovatelku 'neznal'. Je to jedna z nejznámějších anglických spisovatelek a její díla jsou povinnou četbou anglické literatury. Nemá cenu hodnotit nádherný romantický příběh Elizabeth a toho dokonalého pana Darcyho. Bylo by nemístné tomuhle dílu něco vytknout.
Starší výrazy a mluva, kterou se tak dříve hovořilo mi v knize vůbec nevadila, spíš naopak. Dodává tam jasný historický a kouzelný podtext. Byla by naprostá pitomost opsat knihu modernějším způsobem.
Po pravdě nevím, jak tuhle knihu 'orecenzovat'. Jistěže kladně! A jistěže každý by si toto dílo měl alespoň jednou přečíst. Je to klasika, nemohu si dovolit hodnotit jinak než plným počtem. :)

100%

Knižní novinky ! (Fragment, Knihy Dobrovský, Dobré knihy)

30. prosince 2012 v 13:57 | Katie.Book |  KNIŽNÍ NOVINKY
Mám tu pro vás pár zajímavých knižních novinek, který jsem pohledala všude možně po stránkách nakladatelství, nebo knihkupectví. Doufám, že se někomu trefím do noty. :) Pokusím se najít ještě další knižní novinky, tentokrát z jiných nakladatelství a knihkupectví.

Knižní novinky na FRAGMENTU

Upíří deníky - Fantom
Již dvanáctý díl série Upířích deníků

Damon není mrtev. Sage, který ho na Temném měsíci najde, mu pomůže si na vše vzpomenout. Mystický výtah ho přemístí zpět do Fell's Church, aby mohl vysvětlit Eleně, co mu zachránilo život.
Mezitím Elenu a její přátele ohrožuje fantom, který se krmí negativními pocity. Společně fantoma zajmou do kruhu zaříkání a chtějí ho zničit. Fantom je ale silný, daří se mu našeptávat a vzbuzovat žárlivost. Damon a Stefan se jeho vlivem znovu obracejí proti sobě. Podaří se Eleně zabránit dalšímu konfliktu bratrů? Naleznou v sobě dost síly, aby přemohli fantoma? - text z fragment.cz

Knižní novinky KNIHY DOBROVSKÝ

Škola noci: Lenobiin slib

Druhá novela ze světa Školy noci přibližuje pohnutý osud Zoeyiny oblíbené učitelky, instruktorky jezdectví, která také kdysi dávno byla jen obyčejnou lidskou dívkou… Francie, únor 1788. Lenobia Whitehallová je sice dcerou barona, ale jako nemanželské dítě má doma stěží vyhlídky na lepší život. Proto ji její matka pošle do Nového světa. Lenobia odplouvá smutná, na lodi však nachází rozptýlení - koně a mladého muže, který se o ně stará. Snad by její budoucnost přece jen mohla být naplněna štěstím a láskou - nebýt zla z její minulosti, se kterým se bude muset utkat.

Okřídlená duše

Amelia Grayová od dětství vídá duchy. Aby se před nimi chránila, dodržuje určitá pravidla. Jedno z nich nyní bere za své - detektiv John Devlin, jemuž Amelie pomáhá při vyšetřování série krutých vražd, ji abnormálně přitahuje, ačkoliv ho doprovázejí dva duchové. Mrtvola na hřbitově, který má Amelia restaurovat, je jen prvním článkem v řetězci matoucích stop. Vodítka obsažená v náhrobní symbolice, jež Amelii zanechává vrah, ji sice dovedou blíž k pravdě, ale také k zjištění děsivé úlohy, kterou má v celém případu sehrát ona sama. Žal a zoufalství dokáže k člověku připoutat melancholickou duši, ale i bytost naplněnou děsivou nenávistí… a ta může sahat až za hrob.

Hobit

Toto je příběh o tom, kterak se Pytlík vydal za dobrodružstvím a shledal, že náhle dělá a říká naprosto neočekávané věci… Bilbo Pytlík je hobit, který se těší z pohodlného a skromného života a jen zřídkakdy putuje dále než do své spižírny ve Dně pytle. Jeho spokojené bytí je však narušeno, když se jednoho dne u jeho prahu objeví čaroděj Gandalf v doprovodu třinácti trpaslíků a vezmou ho s sebou na cestu "tam a zase zpátky". Mají v úmyslu uloupit poklad mocného Šmaka, velikého a velmi nebezpečného draka...

Knižní novinky na DOBRÉ KNIHY

Kde je ta holka?

Charlotte, hlavní hrdinka tohoto románu, je úspěšná a uznávaná podnikatelka v oboru PR, má svou vlastní fi rmu, spoustu peněz a pohledného přítele. Zároveň však je neurotická, přepracovaná a pesimistická. Jednoho dne, cestou do práce, narazí na objížďku. Během této "odbočky" se setkává se svým o deset let mladším já. Zjišťuje, že tehdy byla mnohem bezstarostnější a pohodovější. Charlotte se svému mladšímu já snaží předat získanou moudrost a nabyté zkušenosti, aby se vyvarovalo zbytečných chyb. Brzy se však i ona dozvídá cosi podstatného…

Padesát odstínů šedi

Erotický román britské autorky E. L. James Fifty Shades of Grey naráží nejen na šedou barvu, ale i na jméno hlavního hrdiny, úspěšného mladého podnikatele Christiana Greye, který prožívá živočišnou romanci s nezkušenou a nevinnou studentkou literatury Anastasií Steeleovou.

Spisy & úvahy - ÚVAHA: Proč pláčeme?

30. prosince 2012 v 13:31 | Katie.Book |  MÁ TVORBA
Tahle krátká úvaha vznikla, když jsem zrovna měla problém, byla jsem rozzuřená, zmatená apod. Říká se, že nejlepší věc je, dostat to ze sebe. A protože jsem při sobě neměla nikoho, komu bych své myšlenky vyklopila, hodila jsem to rovnou na papír. Nesuďte to prosím, je to jen menší psychologická úvaha na téma pláč a moje premiéra...

Úvaha I. - Proč pláčeme?
Osnova: 1. úvod
2. vlastní myšlenky
3. obecné myšlenky
4. závěr

Odkud se vlastně bere pláč a co je jeho příčinou? Pojďme se podívat až do jádra a ke vzniku těchto prachobyčejných slaných kapiček.

Nedávno jsem zase prožívala jeden ze svých 'denních' pláčů, pomocí kterých mnohem víc uvažuju o věcech, které mě trápí. Vždy nechávám slzy téct po mém obličeji a v duchu nadávám, kladu otázky 'proč?' nebo se v duchu vyzpovídávám sama sobě ze všech svých pocitů. Pocity. A jsme u toho. U každého pláče prožíváme nějaký pocit, emoci apod. Řekla bych tedy, že mě osobně pláč docela dobře umí ovládat a přebírá si nad mýma pocitama a emocema veškerou kontrolu. Je těžké ho zadržet. A proč ho taky zadržovat, že? Se všemi emocemi nebo pocity musíme ven. Většinou přesně v tenhle moment přichází první slza. Takže jestli se nemýlím, já vlastně brečím z různých důvodů. Ze vzteku, ze smutku, ze zmatenosti... Zajímalo by mě, jak je to asi u ostatních lidí?

Je naprosto jasné, že lidé považují pláč za nezbytnou součást života a že i oni čas od čau prožívajní stejné chvilky jako já. A pláčou možná i za podobných podmínek a okolností, stejně jako já. Jediná věc, která mi vrtá v hlavě je ta, jak mohou ostatní lidé plakat z pocitu štěstí. I když... když si tuhle otázku položím znovu a vrátím se ke svým vlastním úvahám, zjistím, že vlastně odpověď již dávno znám. Lidé pláčou štěstím protože 'emoce'. Protože za všechnou můžou ty emoce. Štěstí, láska, smutek či vztek se do emocí přece řadí! A tak je naprosto jasné proč se čas od času tyhle slané kapky objeví. V hlavě se nám nashromáždí nějaká pro nás silná emoce či událost - nebo také více emocí a událostí - které pak samozřejmě nějakou cestou ven musí. Když je v hlavě necháme příliš dlouho, spiknou se proti nám a způsobí v naší hlavě velký třesk a výbuch emocí. Nebo-li afekt.

A tak když pocítíte příchod pláče, radši ho nechte plynout, protože na pláči přece není nic špatného! Buďme rádi za tyhle kapičky, které nám i svým způsobem ulevují od problémů, emocí a událostí.

Tak a jaké my máte skušenosti s pláčem? Umíte ho zadržet? Nebo vás také ovládne? Pište připomínky a vše, co vás zajímá.

Nádherné bytosti (Beautiful Creatures) český trailer!

30. prosince 2012 v 13:00 | Katie.Book |  FILMOVÉ NOVINKY
Do kin nám pomalu míří první díl Kroniky prokletých zaklínačů - Nádherné bytosti. Kniha se stala jednoznačnou předlohou pro film, trailer jsem viděla poprvé v kině a zaujal mě už proto, že mluvili o knize, podle které byl film natočen. Knihu jsem už v ruce držela, ale nakonec jsem ji nekoupila. Zajímal by mě váš názor, ČETL NĚKDO KNIHU? A JAK SE TI LÍBILA? Předem děkuji, jestli se někdo ozve ;)

Zbožňuju New York (I heart New York) - Lindsey Kelková

30. prosince 2012 v 12:43 | Katie.Book
Zbožňuju New York

originál: I heart New York
autor: Lindsey Kelková (2009)
překlad: Jiřina Stárková (2011)
nakladatelství: BB/art s.r.o. 2011
počet stran: 263

Když na svatbě své nejlepší přítelkyně přistihne Angela Clarková svého dlouholetého partnera in flagranti, udělá to, co by v její situaci provedla každá soudná žena: sebere se a odjede... ovšem nejen ze svatební hostiny, ale i z Anglie, nebo´t usoudí, že nejlepším místem pro zhrzené mladé ženy je New York. Z letadla vystoupí jen s cestovním pase a kreditní kartou a ubytuje se v prvním hotelu na Manhattanu, kam ji odveze taxikář. Vzápětí se jí ujme recepční Jenny; ta Angele pomůže s nákupem oblečení a uvede ji do života velkoměsta, které nikdy nespí - a Angelu okamžitě okouzlí. Než se Angela stačí rozkoukat, pozná dva přitažlivé muže a v náhlé inspiraci začne svůj příběh i svá milostná dobrodružství líčit v blogu na internetu. Její barvitý styl zaujme redaktorku věhlasného časopisu, která Angele nabídne práci.
Během několika týdnů nachází Angela v New Yorku to, co v Londýně marně hledala řadu let - lásku a vysněné povolání. Než se však stane New York jejím druhým domovem, musí vyřešit nejednu nepříjemnou situaci, najít sama sebe a především si ujasnit, co od nového života očekává. - z bočního přebalu knihy

Knihu jsem si také koupila za pár korun, zrovna jsem měla náladu přečíst si něco oddechového a tohle se k tomu naprosto vybízelo. Po přečtení knihy jsem si uvědomila, že by se tato předloha naprosto hodila pro nějaké americký slaďák, ne-li jestli se už předlohou nestala. Kniha nepatří mezi nejhroší ale zdaleka ne mezi ty nejlepší. V knížce je taky průvodce, kde jsou adresy všech míst, které Angela v knize navštívila, tudíž autorka kniha na všech místech byla. Dokonce je redaktorkou, miluje New York, ale žije v Londýně. Tudíž je jasné, jaká byla inspirace pro Lindsey Kelkovou. Existují i další řekla bych podobné knihy a to Zbožňuju Paříž a Zbožňuju Hollywood. Je to volné pokračování Zbožňuju New York, takže je pravděpodobné, že knihy vyhledám, zakoupím a budu se modlit, aby mě překvapily. ;) Kdo má zrovna náladu přečíst si něco velice oddechové, tahle knížka je pro to jako stvořená.

62%

Zmizelí (Disappeared) - Colin Falconer

29. prosince 2012 v 20:48 | Katie.Book
Zmizelí

originál: Dissappeared
autor: Colin Falconer (1997)
překlad: Petra Andělová (2010)
nakladatelství: BB/art s.r.o. 2010
počet stran: 367

Na počátku příběhu nás děj zavede do Buenos Aires ovládaného strachem. Dlouholetý vůdce země Juan Perón zemřel a po jeho smrti se moci v zemi chopila vojenská junta. Guerra sucia, špinavá válka, je obdobím, na které se Argentina snaží zapomenout, ale vymazat z historie ji nelze. Nepohodlní a ti, kteří se pouze ocitli v nesprávné chvíli na nesprávném místě, mizejí beze stopy. Je jich přes třicet tisíc. Patří k nim i krásná Rosa, mladá matka dvojčat holčiček, které čeká odloučení a každou jiný osud. doba plná bezpráví a těžko představitelných hrůz je živnou půdou pro nejhorší stránky lidské povahy, ale tu a tam přece jen probleskne to lepší v člověku jako mihotavé světýlko naděje, které se jen pomalu rozhořívá. Do špinavé politické hry, která se odehrává na pozadí osudů obou holčiček, jsou zapojeny tajné služby i vlivná katolická církev. - z bočního přebalu knihy

Co se obsahu na přebalu knížky týče, popisuje nám spíš hrůzu války než děj knihy. Je jasné, že válka a vláda vojenské junty byla jasným podkladem pro knihu, ale já osobně bych si přála, aby nám stručné vyjádření děje řeklo víc. Když jsem si knihu kupovala, určitým způsobem mě zaujala obálka knihy - i to je důležité, aby obálka člověka zaujala. A po přečetní z přebalu jsem se rozhodla, že do toho půjdu. Mnohdy byl děj trochu nudný a zdlouhavý, velice často nesrozumitelný, vzhledem k tomu, že se v knize míchá velké množství příběhů různých lidí. Čím déle knihu ale čtete, tím více se v ní orientujete. Některé pasáže byli naopak zajímavé a poutavé, že jste jen těžko mohli knihu odložit. Celkově to ale můj šálek kávy nebyl, i když... kniha stojí rozhodně za zmínku.

63%

29. prosince 2012 v 15:31 | Katie.Book
Všechny reklamy, pozvánky, prosby o hlásky apod. hažte prosím sem :)
Tady vám dávám prostor na to, vyjádřit vaši reklamu a můžete si být jisti, že se na ni podívám.
Respektujte to a reklamy nepište nikam jinam do článků, jinak budu nucena komentář smazat, ignorovat a zablokovat uživatele. ;)
Děkuji moc.

Hostitel (The Host) český trailer!

29. prosince 2012 v 15:27 | Katie.Book |  FILMOVÉ NOVINKY
Příští rok 2013 by do našich kin měl dorazit film podle knižní předlohy od Stephenie Meyerové - Hostitel. Knihu zrovna čtu a až ji přečtu, hodím vám sem recenzi. Každopádně ostatní recenze a ohlasy na tuhle knihu jsou strhující a není pochyb o kvalitách spisovatelky a trailer vypadá taky přepychově. Nevím jak vy, ale já se teda rozhodně nemůžu dočkat! :)

Škola noci 1: Označená (House of night: Marked) - P. C. Castová a Kristin Castová

29. prosince 2012 v 15:17 | Katie.Book
Škola noci 1: Označená

originál: House of night: Marked
autor: P. C. Castová a Kristin Castová (2007)
překlad: Jana Kunová (2009)
nakladatelství: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub
počet stran: 299

Šestnáctiletá Zoey Redbirdová se hádá s rodiči, právě se rozešla s přítelem a poslední, co jí ještě schází, je začít se měnit v upíra. Jenže právě to se stalo a Zoey musí přestoupit na speciální školu pro upíří mláďata. Všechno ale není tak zlé, jak to na první pohled vypadá - upíří dorost přijme novou spolužačku mezi sebe, hodiny nejsou zdaleka tak nudné jako na normální střední a navíc se zdá, že Zoey má schopnosti, o jakých mouhou ostatní jen snít. Jediný, s kým si nepadne do oka, jsou členky elitní školní organizace Dcery temnoty a zvlášť její příšerná předsedkyně Afrodita. Za jejich zdánlivě nevinnými rituály se skrývá něco hodně ošklivého a je na Zoey, aby to zarazila - než někdo přijde o život. - z bočního přebalu knihy

Bylo pro mě poměrně náročné prokousat se začátkem knihy. Hltala jsem písmeno za písmenem, slovo za slovem, abych se konečně dostala na pasáže, kde se 'bude něco dít'. A dočkala jsem se. Knihu jsem přečetla opravdu jedním dechem, protože druhá polovina knihy byla neuvěřitelná. Obdivuju spisovatelku, že to nakonec dokázala napsat poutavě s jednoduchým hlavním příběhem s různými spletitými a napínavými odbočkami a to i přesto, že byla nucena to psát pod tlakem. Líbí se mi nápad toho zvláštního 'upířího internátu', kde se upíří mláďata, kteří se teprve v pořádného upíra mění, učí zvláštním předmětům a rituálům. A pak jsem taky ráda za tu romantickou část, která knihu provází. Ihned jak dočtu hostitele, pouštím se druhého dílu Školi noci a jsem zvědavá, co mě čeká tam. :) Hodnocení je vysoké za to, jak pěkně se kniha četla.

98%

Smrtící polibek: Na stříbrné cestě (Mortal Kiss: Fool's Silver) - Alice Mossová

29. prosince 2012 v 14:33 | Katie.Book
Smrtící polibek: Na stříbrné cestě

originál: Mortal Kiss: Fool's Silver
autor: Alice Mossová (2012)
překlad: Tereza Pekárková (2012)
nakladatelství: Levné knihy, a.s., Praha 2012
počet stran: 173

Po mrazivé zimě začíná ve Winter Millu dlouho očekávané léto. Faye a Liz mají na prázdniny plno plánů. Nejprve však musí oslavit konec školního roku - a pozvání na párty do Lucasova domu se zdá být perfektní příležitostí. Jaké je však překvapení obou dívek, když zjistí, že jejich kamarád beze stopy zmizel...
Fay s Finnem se Lucase vydávají hledat napříč Amerikou. A strastiplná cesta otevírá tajemství loňské zimy, která - jak se zdá - ještě neskončila... - z obalu knihy

I nyní jsem potěšená, že obsah zadní obálky je výstižný a hezky nám nastíní druhý díl 'Smrtícího polibku'. Musím říct, že název druhého dílu 'Na stříbrné cestě' je konečně odpovídající obsahu děje. A tentokrát mě kniha vtáhla do děje mnohem víc, než u předchozí knížky. První díl byl slušně napsaný, ale museli jsme se překopat vším tím nadpřirozenem, které tam bylo tolikrát vysvětlováno a popisováno. Tudíž v tomto díle jsme se světem, který žijí hlavní hrdinové, už obeznámeni a můžeme si tak druhý díl naplno vychutnat. Děj byl dost dobře propracovaný, hezky to na sebe navazovalo, bylo tam napětí, nechybělo mi tam nic. Druhým dílem jsem mnohem více potěšená než tím prvním a doufám, že brzy vyjde i slibovaný třetí díl, na který máme krátkou upoutávku v podobě kapitoly na konci knihy. A také doufám, že třetí díl bude ještě lepší. Těším se a o novinkách třetího dílu vás budu průběžně informovat.

92%

Smrtící polibek (Mortal Kiss) - Alice Mossová

29. prosince 2012 v 13:24 | Katie.Book
Smrtící polibek

originál: Mortal Kiss
autor: Alice Mossová (2011)
překlad: Ester Tajrychová (2011)
nakladatelství: Levné knihy, a.s., Praha 2011
počet stran: 269

Když drsný Finn a okouzlující Lucas přijedou do Winter Millu, život šestnáctileté Faye McCarronové se začíná pořádně zamotávat.
Dva chlapci bojující o její srdce jsou jen začátek; ve městě se dějí neblahé věci. V lesích je nalezeno mrtvé tělo, motocyklový gang se potlouká po okolí a sníh prostě nepřestává padat...
Něco zlého se dalo do pohybu a jedině Faye a její nejlepší kamarádka Liz to mohou zastavit. Jak teplota klesá a noci do Halloweenu se krátí, dívky musejí odhalit tajemství Winter Millu než bude příliš pozdě! - z obalu knihy

Popis knihy ze zadní strany obalu nám toho řekne patřičně dost. To hodnotím kladně, protože ne všechny popisy knih jsou dostačující. Ovšem co musím vypíchnout je matoucí název knihy. 'Smrtící polibek' totiž s obsahem děje moc nesouvisí. Ano samozřejmě, je tu o něm zmínka, ale dá se říct, že v úplně jiném smyslu, než to chápeme my z názvu knihy.
Co se týče děje, je spletitý, mnohdy trochu náročnější. Ale ty náročnější pasáže jsou hned na to vysvětleny, takže to je asi v pořádku. Samotný příběh mě velice zaujal, ikdyž se tu zase objevuje trochu toho tajemna - vlkodlaci přesněji - v podání drsných motorkářů. Zní to celkem vtipné, že? A vtipnější to bude, když se do toho zamotá podsvětí a nadpřirozená moc krásné a nesmrtelné bytosti. Takže je to trochu 'pel mel', ale já osobně jsem do toho byla začtená a nenudila jsem se, proto hodnocení je velice ucházející. Jedním slovem - přečtěte si to - spisovatelka nám ukázala velice zajimavý tajemný svět.

Na závěr tu pro vás mám video, doporučené knížkou. 47 vteřinové video nám ale o knize moc neřekne. Leda tak úplný prd. :)

86%

SEZNAM KNIŽNÍCH RECENZÍ PODLE AUTORA